rapide.jpg

Trimmers

Trimhockey bij MHC ‘Rapide

Wat is trimhockey? Trimhockey is een aangename vorm van hockey voor mensen die geen of weinig hockeyervaring hebben en die toch op een ontspannen manier de hockeysport willen bedrijven. Maar ook voor de gevorderde hockeyer, die niet vast wil zitten aan wekelijkse training en wedstrijd.

Voor wie? Trimhockey is voor een brede groep hockeyers, van beginnend tot gevorderd, voor dames en heren van 18+ en speciaal voor: - ouders van een jeugdlid; - iedereen die vroeger gespeeld heeft; - degene die door zijn kind voorbij gelopen wordt; - de coach die wil weten wat het is op het veld; - iedere senior die wil leren hockeyen zonder prestatiedruk! Een goede reden om te gaan hockeyen is wanneer de eigen kinderen hockeyen. Op die manier kan men zelf ervaren wat het spel en de sport inhouden, de regels leren, ook zelf deelnemen aan het verenigingsgebeuren. Eventueel als coach van een jeugdteam kunt u de nodige inzichten verwerven. Voor velen die vroeger (al dan niet recreatief) hebben gehockeyd kan trimhockey weer een nieuwe start betekenen. Een andere reden om te gaan trimhockeyen is dat men niet vastzit aan de wedstrijden in competitieverband in het weekend, of omdat men de speelsterkte van de bestaande teams te hoog vindt. Wanneer trimhockey? Trimhockey vindt wekelijks plaats op donderdagavond van 20:30 uur -21:45 uur. Het seizoen loopt van september tot en met juni. Er wordt nagenoeg elke week gehockeyd, alleen bij sneeuw op de velden en op feestdagen gaat het niet door.

En wat nog meer…………

We starten met een korte warming-up om blessures te vermijden gevolgd door een aantal basistechnieken als stoppen, slaan en pushen. Daarna wordt er een partijtje gespeeld op een half veld. Aangezien gezelligheid voorop staat sluiten we de eerste donderdag van de maand in ieder geval af met `de derde helft` in het clubhuis. Bij voldoende belangstelling spelen we ook wedstrijden tegen de oudste jeugdelftallen of spelen tegen trimhockeyers van regionale hockeyverenigingen.

Wilt u een keer vrijblijvend meedoen kom dan gerust eens langs. Voor meer informatie kan er ook contact worden opgenomen met [email protected]

trainingstijd: Donderdag 20:30 u - 21:45 u