Uitleg Kleding Plan

Inleiding

Voor MHC Rapide staan kwaliteit en sportiviteit hoog in ons vaandel. Dit willen we o.a. tot uiting laten komen in de uitstraling van onze kleding. Dit kunnen we realiseren omdat Zaman Sport uit Hulst met Reece voor de komende drie seizoenen ons kledingplan zal invullen.
Daarnaast zal Rabobank Zeeuws-Vlaanderen van 2017-2020 als onze kleding-hoofdsponsor optreden.
Het bestuur heeft besloten om de komende seizoenen in een uniform tenue te gaan spelen. Dit tenue bestaat uit de bekende bordeaux polo met daarop het logo van de Rabobank en een donkerblauw trainingspak. Deze zijn allen van een MHC Rapide-logo voorzien.
Om de kwaliteit voor langere tijd te waarborgen gaan we met ingang van het seizoen 2017-2018 dit kledingplan in werking laten treden.

Het doel

Door het instellen van een kledingplan zijn we in staat een uniforme uitstraling voor alle teams op langere termijn te realiseren. In tegenstelling tot de huidige aanpak, hoeven de leden geen polo of trainingspak meer aan te schaffen. Ook kunnen we door gunstige prijsafspraken de leden interessante kortingen bieden op een uitgebreid assortiment sportartikelen die ook via de webshop voor leden op onze site te bestellen zijn.

Waarom een kledingplan?

De belangrijkste doelstellingen die we willen bereiken:
- Kwalitatief uitstekende kleding: we zullen in Reece-tenue gaan spelen
Alle teams spelen in hetzelfde tenue
- Gunstige prijsafspraken met Zaman en Reece
- Sponsoren kunnen tegen relatief lagere kosten hun steentje bijdragen omdat er geen kleding meer aangeschaft hoeft te worden
- Centrale coördinatie. Een kledingcommissie gaat de kledinglijn bewaken
- Uniforme professionele uitstraling

Wat houdt het in?

Ieder lid betaalt jaarlijks vanaf seizoen 2018/2019 een bijdrage aan het kledingplan. Dit wordt gelijk met de contributie geïnd. Hiervoor
worden de verenigingtenues aangeschaft. Aan de leden wordt het verenigingstenue in bruikleen gegeven. Aan het begin van het seizoen wordt het tenue uitgeleverd aan de coach van het team en men levert deze aan het eind van het seizoen daar weer in. Voor de komende 3 seizoen zullen we een polo + trainingspak in bruikleen geven.

Wat kost het?

De bijdrage aan het kledingplan is gebaseerd op vervangingskosten. De  gemiddelde vervangingskosten van het tenue bedragen momenteel 125 euro. Omdat we groot inkopen kunnen we tegen gunstige prijsafspraken beschikken over kwalitatief uitstekende kleding. Bij het kledingplan gaan we uit van een bijdrage van € 25,00 per jaar vanaf seizoen 2018/2019. De hoogte van dit bedrag zal in 2020 geëvalueerd worden.

Wat levert het op?

Naast een prachtige uitstraling van een nieuw tenue en het hoofdsponsorschap van Rabobank Zeeuws-Vlaanderen welke onze club de nodige financiële steun geeft, zal Zaman Sport voor onze leden korting op hockeyartikelen verstrekken middels een indoor-pakket en bij de start van het seizoen.

Wij hopen jullie voldoende geïnformeerd te hebben en rekenen op ieders steun!

Bestuur MHC Rapide