rapide.jpg

FAQ Kledingplan

Vragen en antwoorden MHC Rapide Kledingplan

V:Wat is het kledingplan?
A:Volgens de nieuwe kledingregeling krijgt elk lid met ingang van het seizoen 2017-2018 een nieuw wedstrijdshirt + wedstrijd-trainingspak in bruikleen tegen een vergoeding van slechts 25 euro per seizoen. Elk lid levert na het seizoen het shirt + pak weer in en ontvangt voor aanvang van het nieuwe seizoen weer een shirt + pak in de juiste maat.
Deze regeling is goedgekeurd in de ALV van 14-10- 2016. Dat betekent dat het daarmee bindend is voor alle leden.

V: Waarom komt er een kledingplan?
AHet kledingplan levert MHC Rapide twee grote pluspunten:
1. Uniformiteit door de gehele vereniging
2. Verhoging van de sponsorinkomsten door volume in de kleding

V: Waarom moet ik in een officieel wedstrijdshirt van MHC Rapide spelen?
A:A. De KNHB en MHC Rapide verplichten spelers in een officieel clubtenue te spelen (wedstrijdshirt,broekje/rokje, kousen).
B. Alle leden van MHC Rapide zien er uniform en representatief uit met een officieel wedstrijdshirt.
C. Elk lid voldoet met het nieuwe wedstrijdshirt automatisch aan deze verplichting van de Hockeybond en van de vereniging.

V:Ik heb dit seizoen net een nieuw shirt aangeschaft. Mag ik daar komend seizoen nog in spelen?
A: Nee.

: Wordt het nieuwe wedstrijdshirt mijn eigendom?
A: Nee, het nieuwe wedstrijdshirt is eigendom van MHC Rapide en blijft dat ook als je er in speelt.
(De kledingcommissie heeft een protocol opgesteld met bruikleenvoorwaarden)

V: Komen er ook nieuwe sokken, wedstrijdshort en wedstrijdrokje?
A: Alle MHC Rapide kleding komt van Zaman Sport Er komt dus een nieuw merk voor de sokken, broekje en het rokje. Echter de ontwerpen hiervan zullen slechts op details verschillen en zijn te koop bij Zaman Sport of
webshop op de vereniging. De aanschaf is niet verplicht maar wel wenselijk.

V: Ik hockey denk ik komend seizoen niet meer bij MHC Rapide, dus ik heb geen nieuw shirt nodig.
A: Als je conform de afspraken je lidmaatschap opzegt, dan krijg je geen MHC Rapide shirt voor komend seizoen.

V: Wanneer wordt het shirt uitgeleverd?
A: Op zondag 27 augustus 2017

V: Waar kan ik het shirt ophalen?
A: Elk lid kan zijn pakket ophalen bij de coach op het complex van Rapide op 27-08- 2017.

V: Waarom moet ik nu betalen voor een shirt. Ik heb net een nieuw shirt gekocht?
A: We gaan in een nieuw shirt spelen van een nieuwe leverancier met nieuwe sponsoren. Uniformiteit is het kenmerk van een vereniging

V: Je krijgt normaal ook korting op de aanschaf van een shirt. Wat is dan nog het voordeel voor de leden?
A: Het voordeel van de korting blijft bestaan. Het bijkomend voordeel voor de leden is dat we er als vereniging van profiteren door meer financiĆ«le middelen te genereren. Deze middelen komen ten goede aan de vereniging en daarmee aan haar leden. Er is dus sprake van een afgeleid individueel belang hetgeen de kern van een vereniging is. Het is aan het bestuur deze middelen juist in te zetten.

V: Hoe is de logistiek geregeld bij de uitgifte en inname van de shirts aan het begin en einde van het seizoen? En hoe gaat het tijdens het seizoen?
A: De kledingcommissie draagt zorg voor de uitgifte, inname en operationele activiteiten tijdens het seizoen. zij gaan dit stroomlijnen via de coach van het team. Hiervoor is het Kledingplan-protocol opgesteld.

V: Wat gebeurt er met de ouders die het team van hun kind willen sponsoren. Of met kleinere sponsoren?
A: Er is op het shirt voor de komende drie jaar geen ruimte voor andere sponsoren dan Hoofdsponsor Rabobank Zeeuws-Vlaanderen die aan het kledingplan verbonden is. Er is wél ruimte op overige kleding zoals sweaters,
hoodies en trainingspakken. Mogelijkheden genoeg dus, voor ouders en andere sponsoren. Élke vorm van sponsoring moet via de sponsorcommissie worden aangevraagd en door die commissie worden goedgekeurd.
Nu de trainingspakken al aangeschaft zijn door MHC Rapide bestaan er ruimere sponsormogelijkheden tegen acceptabele prijzen.

V: Waarom is er gekozen voor alleen een shirt + trainingspak en niet een heel tenue (rokje/broek/sokken)?
A: De overgang naar een kledingplan vraagt een omschakeling bij alle leden. Door enkel het shirt + trainingspak hierin op te nemen is de impact beperkt en daarmee de acceptatie makkelijker.

V: Waarom krijgt iedereen het shirt niet gratis als er toch genoeg sponsorinkomsten zijn?
A: Naast verbeterde uniformiteit is verhoging van de sponsorinkomsten nu juist een belangrijk uitgangspunt van het kledingplan. Door de shirts gratis te verstrekken worden de inkomsten veel lager en voldoet het daarmee
dus niet aan de doelstelling en de lange termijn visie met betrekking tot de inkomsten. Bovendien geeft een bijdrage van een lid ook een gedeelde verantwoordelijkheid.

V: Wat zijn de consequenties als ik mijn kleding beschadigd heb of kwijt ben aan het einde van het seizoen?
A: Dan moet je zelf via Zaman Sport voor vervanging zorgen en de vervangingskosten zijn voor jou.