Algemeen September

Corona maatregelen bij MHC Rapide en KNHB richtlijnen

Nieuws afbeelding

De KNHB heeft aanvullende richtlijnen gedeeld met betrekking tot het hockeyen met Corona maatregelen. Lees deze goed door!

Alle horeca op sportlocaties en sportcomplexen blijven tijdelijk gesloten.

Toeschouwers zijn minimaal drie weken niet toegestaan bij MHC Rapide.

Het doel van de maatregel is om de sportbeoefening zoveel mogelijk door te laten gaan, zonder grote groepen mensen bij elkaar te brengen.

Blijf dus tijdens de training en wedstrijd niet op de parking wachten!
Direct na het afzetten van je kind,  de parking en het complex verlaten.

Onderstaande punten geven richting aan de maatregel:

Ouders mogen niet meer naar de trainingen en wedstrijden van hun kind(eren) komen kijken.
Na het brengen, direct het complex verlaten.

Bij uitwedstrijden van jeugdteams die in de jeugdcompetitie spelen vallen de benodigde chauffeurs onder teambegeleiding. Zij vallen dus niet onder de regel voor toeschouwers en mogen blijven kijken naar de wedstrijd. Zorg er wel voor dat je het aantal rijouders beperkt tot dat wat je nodig hebt om naar de wedstrijd te komen! De bar is niet open; het toilet is toegankelijk.

Als kinderen sporten op de eigen sportaccommodatie voor bijvoorbeeld een training of thuiswedstrijd, dan vallen chauffeurs niet onder teambegeleiding. Zij worden dan als toeschouwer gezien en mogen dus niet blijven kijken.

Sporters die klaar zijn met hun eigen wedstrijd of training worden gezien als toeschouwers. Zij moeten zo snel mogelijk de sportaccommodatie verlaten.

Personen die tijdens de wedstrijd of training een specifieke functie hebben, bijvoorbeeld als trainer/coach, als spelbegeleider bij de Jongste Jeugd of als scheidsrechterbeoordelaar, mogen gedurende het uitoefenen van die functie aanwezig zijn. Zij moeten na het uitvoeren van de functie de sportaccommodatie zo snel mogelijk verlaten.

De douches mogen de komende drie weken niet gebruikt worden.

De coaches hebben geen fysiek overleg met de trainers voor, na of tijdens de training. Trainers en coaches kunnen via app en/of mail contact hebben.

Kijk op www.knhb.nl

We houden jullie op de hoogte.
Vragen? Tips? We horen jullie graag, via [email protected]

Bedankt voor jullie medewerking!

Sportieve groeten,
Bestuur MHC Rapide