Algemeen Oktober

Leden arbitragecommissie gezocht !

Nieuws afbeelding

Een goede hockeywedstrijd vraagt om goede begeleiding en scheidsrechters. Om dit in goede banen te kunnen leiden heeft Rapide als onderdeel van haar Technische Commissie een Arbitrage Commissie. Deze commissie is dringend op zoek naar nieuwe leden!

De arbitragecommissie houdt zich bezig met de opleiding, de kwaliteitsverbetering en de indeling van clubscheidsrechters en CS+. Daarnaast is de arbitragecommissie het aanspreekpunt voor scheidsrechters op de club en voorziet in begeleiding van scheidsrechters waar dat nodig is.

Voor de junioren en senioren die nog geen scheidsrechterskaart hebben, zal de commissie elk seizoen clubscheidsrechterscursussen aanbieden. Deze cursus gaat uiteraard in op de theorie: spelregelkennis maar ook op de praktijk: hoe te fluiten, positionering, voorbereiding en omgaan met spelers, coaches en publiek.

Naast bovenstaande taken houdt de arbitragecommissie zich ook bezig met ‘fairplay’ en bevordering en bewaking van sportiviteit op en rond het veld.

Dit alles op een plezierige manier om het plezier in het fluiten te verhogen.

Lijkt het je leuk om lid te worden van de arbitragecommissie? Of wil je meer informatie? Stuur je mail naar [email protected]